Historie naszych klientów, to doświadczenia wspólnych, dobrych i trudnych chwil.  

Trudnych, bo myślenie procesowe nie jest powszechną praktyką, a procesy, które analizujemy są niejednorodne i nieoczywiste – zawsze!

Dobrych, bo szukamy rozwiązań każdej sytuacji!

Sytuacja początkowa

Firma posiadała sklep internetowy działający na polskim rynku w technologii magento oraz sieć sklepów stacjonarnych. Miała magazyny w trzech lokalizacjach Polski. Produkty w nich przechowywane były zasobami współdzielonymi między firmą matką, firmą córką i jej sklepami. Obecne w grupie technologie to: sklep internetowy magento, system operatora z magazynu zewnętrznego oraz system do zarządzania sprzedażą SAGE.

Podjęte działania

Na potrzeby prowadzenia sprzedaży na niemieckim rynku został stworzony sklep internetowy w wersji niemieckiej. Klient zaplanował uruchomienie procesu sprzedaży, poprzez wyodrębnienie jednego magazynu blisko zachodniej granicy (łatwiejsza obsługa niemieckiego rynku). A dla spółki powiązanej z nim uruchomione zostały konta na eBayu i Amazonie w celu rozpoczęcia sprzedaży online również poprzez marketplacey.

Nasze działania polegały na:

  1. przygotowaniu opisów produktów w wersji angielskiej i niemieckiej,
  2. założeniu i konfiguracji kont eBay i Amazon
  3. przeprowadzeniu audytu prawnego sklepu internetowego dedykowanego dla rynku niemieckiego,
  4. wsparciu przy uruchomieniu aukcji internetowych.

Żadna z wymienionych rekomendacji nie została wprowadzona.

  • codzienna aktualizacja stanów,
  • synchronizacja stanów magazynowych,
  • przygotowanie aukcji całorocznej (stałej ekspozycji),
  • wprowadzenie systemu do obsługi sprzedaży międzynarodowej online,
  • zastąpienie obecnego systemu rozwiązaniem rosnącym organicznie wraz z rozwojem sprzedaży, dedykowanym do sprzedaży międzynarodowej, obsługującym złożoność procesów sprzedaży międzynarodowej i jej wielokanałowości (eBay, Amazon, sklep internetowy, różni kurierzy, magazyny w różnych miejscach).

Rezultat

  • stany magazynowe nie były zsynchronizowane, nie były też systematycznie aktualizowane (aktualizacja odbywała się w oparciu o komunikację),
  • podjęta została próba zarządzania stanami w oparciu o zasoby magazynowe w Polsce i Niemczech,
  • komunikacja dotycząca podjętych działań polegała na kontaktach mailowo – telefonicznych w oparciu o współdzielony plik Excel ze stanami magazynowymi.

Użyte narzędzia i technologie

Masz podobny problem?

The Big Oxmox advised her not to do so, because there were thousands of bad
Commas, wild Question Marks and devious Semikoli

Bezpłatny audyt prawny

Dziękujemy, Twoje zgłoszenie zostało wysłane