eCommerce w Hiszpanii: rynek i najważniejsze marketplace’y

Każdy, kto planuje ekspansję swoich produktów do innych krajów europejskich, prędzej czy później zainteresuje się również rynkiem hiszpańskim. W tym artykule pokażemy główne marketplace’y w Hiszpanii oraz zaprezentujemy szczegóły hiszpańskiego eCommerce.

eCommerce w Hiszpanii

Łączna sprzedaż internetowa w Hiszpanii wynosi obecnie 16,65 mld Euro i szacuje się, że do 2022 roku wzrośnie do 24 mld Euro. Oznacza to także wzrost liczby kupujących online o 5,73 mln osób (ci klienci wydadzą prawdopodobnie około 775 Euro rocznie na zakupy online). W Hiszpanii również widać stopniowe “przechodzenie” z zakupów tradycyjnych do zakupów online.
95% osób spędzających swój czas na zakupach online interesuje się głównie modą. Ta kategoria ma udział rynkowy w wysokości ponad 6 mld Euro. Poza tym, Hiszpanie kupują online również elektronikę, zabawki, artykuły wyposażenia domu, rekreacyjne i sportowe.

Podział rynku eCommerce w Hiszpanii wg branży. Dane z 2017r i prognoza na 2022r

Najważniejsze marketplace’y w Hiszpanii

©eLogia
Amazon i eBay Pomimo kilku lokalnych markeplace’ów, wskazane jest, aby w pierwszej kolejności skupić się na rynkach Amazon i eBay. Mają one międzynarodową reputację, a mało korzystne dla rozwoju Waszej firmy byłoby nie promowanie swoich produktów za pośrednictwem dwóch najpopularniejszych marketplace’ów.

Ilość produktów wystawionych na Amazon.es do sprzedaży w milionach
El Corte Inglés Największym lokalnym marketplace jest El Corte Inglés. Jest też jedną z największych sieci stacjonarnych w kraju. Ze względu na dostępność zarówno w trybie offline, jak i online, ten marketplace może również oferować dostawę lub odbiór w sklepie. Oferta produktów jest podobna do oferty Amazona, czy eBaya. Ponadto oferta obejmuje również żywność.
Carrefour Carrefour jest wiodącą europejską siecią hipermarketów i jednym z pierwszych na świecie marketplace’em wielokanałowym. Poza sprzedażą online można oferować wybrane produkty nawet w sklepach fizycznych. Carrefour oraz sprzedawcy tam aktywni oferują produkty w szerokim zakresie kategorii, co przekłada się na ponad milion klientów dziennie.
Fnac Stosunkowo młody marketplace Fnac, założony w 2009 roku rozwija się bardzo dynamicznie. Pochodzi z Francji i jest dostępny również w Belgii i Portugalii. Skupia się przede wszystkim na sieciach społecznościowych i szybkiej dostawie.
PcComponentes Jak sugeruje nazwa PcComponentes, ten marketplace oferuje głównie elektronikę rozrywkową, komputerową oraz akcesoria. Są to towary wysokiej jakości, które głównie kupują specjaliści z branży IT. Również na tej platformie, sam sprzedawca jest odpowiedzialny za dostawę i musi zapewnić kupującemu 30-dniowy zwrot, jeśli nie jest on zadowolony z produktu. Jednak to kupujący ponosi koszty zwrotu i tylko w przypadku roszczeń gwarancyjnych musi je przejąć sprzedawca. PcComponentes oferuje również możliwość płatności gotówką przy odbiorze, aczkolwiek płatności kartą kredytową cieszą się największą popularnością w Hiszpanii.
Inne międzynarodowe platformy Dwa międzynarodowe marketplace’y – AliExpress i Etsy są również mocno reprezentowane w Hiszpanii.
Nasza oferta na rynek hiszpański Rozszerzając ofertę poza Niemcy, będziecie potrzebowali nie tylko opisów produktów w poszczególnych językach, ale także przystosowanych na Wasze potrzeby regulaminów i tekstów prawnych. Pomagamy naszym klientom w ekspansji na rynek hiszpański wychodząc z rynku niemieckiego. Oferujemy analizę produktów pod kątem sytuacji rynkowej w Hiszpanii, regulaminy w języku hiszpańskim oraz udostępniamy rozwiązania logistyczne. Oczywiście rejestrujemy również VAT w Hiszpanii i tłumaczymy opisy produktów przez native-speakerów.

Bezpłatny audyt prawny

Dziękujemy, Twoje zgłoszenie zostało wysłane