Największe marketplace’y na świecie

Przedstawiamy najważniejsze i największe marketplace’y na świecie. Dzięki temu artykułowi odkryjesz nowe platformy i lepiej zrozumiesz powiązania międzynarodowe między nimi. Liczby określające obroty danego marketplace i liczbę kupujących są liczone na jeden miesiąc.

Afryka

Jumia to afrykański marketplace działający w 14 krajach, reprezentujący 1,2 mld potencjalnych klientów. Posiada około 50 tys. sprzedawców. Jest to największy marketplace w Afryce, obejmujący zasięgiem około 80 % afrykańskich internautów.
Kilimall jest marketplace’em działającym w Kenii, Nigerii i Ugandzie. Posiada tysiące sprzedawców kierujących ofertę do ponad 200 mln konsumentów. Oferuje produkty tylko w języku angielskim, co ułatwia sprzedawcom tworzenie oferty produktów i ich sprzedaży we wszystkich trzech krajach.
Konga jest największym marketplace’em w Nigerii. Ma tysiące sprzedawców i zasięgiem obejmuje 50 mln kupujących. Sprzedający mogą przechowywać swoje produkty w magazynie Kongi, aby umożliwić szybszą dostawę do klientów, podobnie jak w modelu Fulfillment by Amazon.

Australia

Iconic jest marketplace’em działającym w Australii i Nowej Zelandii. Wprowadza na rynek 200 produktów dziennie i jest skierowany głównie do młodych kobiet.
MyDeal to australijski marketplace z 200 tys. produktów w ponad 2 tys. kategorii. Sprzedający muszą przejść pomyślnie kontrolę jakości produktu, zanim będą mogli je dystrybuować.

Azja

Alibaba to gigantyczny chiński marketplace B2B. Ma klientów w 200 krajach, którzy kupują ponad 100 mln produktów w 40 różnych kategoriach.
AliExpress jest marketplace’em należącym do chińskiego marketplace – Alibaba. Jest on adresowany do nabywców spoza Chin. Posiada globalną stronę internetową w języku angielskim i obsługuje 15 innych języków: rosyjski, portugalski, hiszpański, francuski, niemiecki, włoski, holenderski, turecki, japoński, koreański, tajski, wietnamski, arabski, hebrajski i polski.
Flipkart jest największym marketplace’em w Indiach, gdzie ponad 10 mln klientów kupuje od około 100 tys. dostawców. Sieć logistyczna Flipkart pomaga sprzedawcom szybciej dostarczać swoje produkty. Zapewnia również finansowanie dla sprzedawców. Walmart nabył ostatnio pakiet kontrolny we Flipkart.
GittiGidiyor jest tureckim marketplace’em należącym do eBay z 60 mln wizyt miesięcznie i prawie 19 mln zarejestrowanych użytkowników. Sprzedaje ponad 15 mln produktów w 50 różnych kategoriach. Duży odsetek zamówień pochodzi od użytkowników mobilnych.
HipVan to singapurski marketplace, za pośrednictwem którego sprzedawane są artykuły wyposażenia wnętrz. Około 90 tys. konsumentów dokonuje zakupów na tej stronie.
JD.com to chiński marketplace z ponad 300 mln użytkowników. Jest również obecny w Hiszpanii, Rosji i Indonezji. To jedna z największych platform na świecie z tysiącami dostawców i własną infrastrukturą logistyczną.
Kaola jest marketplace’em chińskim, który jest częścią grupy NetEase, chińskiej firmy technologicznej z siedzibą w Chinach. Kaola jest popularną transgraniczną platformą handlową w Chinach. Sprzedawcy mogą założyć sklep na Kaoli lub mogą sprzedawać hurtowo do Kaoli, która następnie odsprzedaje produkty konsumentom.
Lazada, marketplace należący do Alibaba Group, działa w Indonezji, Malezji, Filipinach, Singapurze, Tajlandii i Wietnamie. Lazada ma tysiące handlowców, generujących około 1,5 mld USD rocznej sprzedaży.
Qoo10 to marketplace z siedzibą w Singapurze. Działa również w Chinach, Indonezji, Malezji i Hong Kongu. Każdy, kto zarejestrował się na Qoo10 może stać się również sprzedawcą. Qoo10 jest płatny dopiero po zakończeniu transakcji sprzedaży.
Rakuten to gigantyczny japoński marketplace, za pośrednictwem którego sprzedaje się ponad 18 mln produktów. Obsługuje ponad 20 mln klientów. Jest również obecny między innymi w Niemczech i USA.
Shopee to marketplace azjatycki działający w Singapurze, Malezji, Tajlandii, Tajwanie, Indonezji, Wietnamie i na Filipinach. Oferuje ponad 180 mln produktów. Sprzedawcy mogą łatwo zarejestrować się online lub poprzez aplikację mobilną.
Snapdeal to indyjski marketplace z ponad 300 tys. sprzedawcami i 35 mln produktów. Sprzedawcy muszą mieć firmę zarejestrowaną w Indiach.
Souq to marketplace z siedzibą na Bliskim Wschodzie, którego właścicielem jest Amazon. Każdego miesiąca miliony klientów robi zakupy na tej platformie.
Taobao jest chińskim marketplace’em należącym do Alibaby. Ma 600 mln aktywnych użytkowników i ponad mld produktów przeznaczonych na sprzedaż. Sprzedaż na Taobao jest znacznie łatwiejsza dla sprzedawców, którzy są zlokalizowani w Chinach.
Tmall to chiński marketplace (należy do Alibaby), który sprzedaje markowe towary klientom w Chinach i krajach sąsiednich. Jest to również jedna z największych platform handlu elektronicznego na świecie z około 500 mln użytkowników i wieloma tysiącami sprzedawców.
VIP.com to chiński marketplace, który koncentruje się na sprzedaży typu flash sale (mocno ograniczone czasowo kampanie). Ma około 60 mln aktywnych użytkowników i ponad 20 tys. marek. Sprzedawcy spoza Chin mogą również sprzedawać na tym marketplace.

Ameryka Południowa

Americanas to brazylijski marketplace internetowy z około 500 tys. produktów i 10 mln klientów. Strona ma ponad 20 tys. sprzedawców na swoim marketplace – B2C i B2B. Jej właścicielem jest Submarino (zobacz poniżej).
Casas Bahia to brazylijski marketplace z ponad 20 mln odwiedzających miesięcznie. Sprzedaje głównie meble i sprzęt AGD. Firma ma również dużą sieć stacjonarną i prowadzi 750 sklepów w całej Brazylii.
Dafiti to marketplace latynoamerykański z milionami unikalnych odwiedzających miesięcznie. Szybko się rozwija. Oferuje narzędzia dla sprzedawców.
Extra to brazylijski marketplace, który odwiedza prawie 30 mln osób miesięcznie. Współpracuje ściśle z innymi platformami. Właścicielem witryny jest Cnova, która prowadzi stacjonarne sklepy, zapewniając klientom “extra” udogodnienia w zakresie dostawy produktów.
Linio to marketplace internetowy obecny w ośmiu krajach Ameryki Łacińskiej (Meksyk, Panama, Wenezuela, Kolumbia, Ekwador, Peru, Chile, Argentyna), które reprezentują około 300 mln potencjalnych klientów. Linio posiada ponad 3 mln produktów i 10 tys. sprzedawców. Miesięcznie platformę odwiedza około 50 mln osób.
Mercado Libre jest największym marketplace’em w Ameryce Łacińskiej. Przyjmuje około 150 mln użytkowników miesięcznie i działa w Argentynie, Boliwii, Brazylii, Chile, Kolumbii, Kostaryce, Republice Dominikany, Meksyku, Ekwadorze, Gwatemali, Hondurasie, Peru, Panamie, Portugalii, Urugwaju i Wenezueli.
Submarino jest popularnym brazylijskim marketplace’em , na którym sprzedawane są produkty w wielu kategoriach. Jest częścią firmy, która jest właścicielem Americanas.

Ameryka Północna

Amazon jest największą firmą eCommerce na świecie i najcenniejszą marką. Prowadzi swoje marketplace’y w 16 krajach (Stany Zjednoczone, Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Turcja, Singapur, Meksyk, Holandia, Hiszpania, Wielka Brytania).
Bonanza to przyjazny dla sprzedawców marketplace z ponad 10 mln produktów. Bonanza nie pobiera żadnych opłat za utworzenie oferty, ani miesięcznych opłat sklepowych. Sprzedaje w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Indiach, Niemczech, Meksyku i Hiszpanii.
Cratejoy jest marketplace’em, gdzie sprzedawane są pudełka\boxy zawierające rożnego rodzaju produkty np. kosmetyki. Strona obsługuje około 30 tys. miesięcznych transakcji i notuje ponad 3 mln odsłon miesięcznie.
eBay posiada wersje dla 24 krajów takich jak: Stany Zjednoczone, Kanada, Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Holandia, Polska, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania, Australia, Chiny, Hong Kong, Indonezja, Japonia, Malezja, Filipiny, Singapur, Tajwan, Tajlandia i Wietnam.
Etsy to światowy marketplace kreatywnych, ręcznie wykonywanych produktów. Skupia się na pomaganiu sprzedawcom w osiąganiu sukcesów poprzez np. ułatwiania przy wystawianiu oferowanych produktów i rozpoczynaniu sprzedaży. Strona obsługuje około 30 mln klientów rocznie.
Jet.com jest własnością Walmartu, ale działa, jako niezależna strona. Oferuje sprzedawcom “silnik zasad” w celu optymalizacji ich rentowności. Stronę odwiedzają miliony osób każdego dnia.
Newegg jest globalnym marketplace’em elektroniki, działa na rynku od 17 lat. Ma dziesiątki milionów klientów i sprzedaje produkty w 50 krajach.
Reverb jest marketplace’em , na którym muzycy mogą kupować, sprzedawać i zdobywać informacje o nowym, używanym, zabytkowym i ręcznie wykonywanym sprzęcie muzycznym. Każdego roku stronę odwiedza około 80 mln użytkowników z całego świata.
Walmart rozpoczął przyjmowanie sprzedawców internetowych w 2016 roku. Od tego czasu zgłosiły się tysiące użytkowników. Strona sprzedaje ponad 1 mln produktów. Produkty mogą być na niej wystawiane za darmo.
Wayfair to marketplace skoncentrowany na wystroju i wyposażeniu wnętrz. Wymienia ponad 10 mln produktów od ponad 10tys. dostawców.
Wish to marketplace B2C, ma 100 mln odwiedzających rocznie. Znajdują się tu produkty w niskich cenach. Wish jest podobno najczęściej pobieraną aplikacją zakupową na świecie.
Zibbet to marketplace niezależnych artystów, rzemieślników i kolekcjonerów vintage. Jest podobny do Etsy. Około 50 tys. sprzedawców oferuje głównie produkty wytwarzane własnoręcznie.

Europa

Allegro jest największym marketplace’em w Polsce, z ponad 14 mln klientów i 3 mln miesięcznych sprzedaży produktów.
Asos jest marketplace’em z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Jest skierowany do młodszych klientów. Asos sprzedaje ponad 80 tys. produktów, a także posiada marketplace’y w Australii, Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Rosji i Włoszech.
Cdiscount to francuski marketplace z około 1 mln unikalnych odwiedzających dziennie. Cdiscount sprzedaje produkty w szerokim zakresie kategorii o rocznej sprzedaży przekraczającej 2 mld EUR.
Cel to rumuński marketplace, na którym sprzedaje się ponad 50 tys. produktów około pół miliona klientom. Sprzedawcy detaliczni mogą zarejestrować się za darmo.
Emag jest największym serwisem eCommerce w Rumunii z tysiącami codziennych klientów. Detaliści mogą zarejestrować się za darmo.
Flubit jest marketplace’em w Wielkiej Brytanii. Jest znany z konkurencyjnych cen. Posiada ponad 60 mln produktów i pozwala sprzedawcom zintegrować swoje katalogi produktów.
Fnac to francuski marketplace, który oferuje szeroki asortyment produktów milionom klientów. Posiada również fizyczne sklepy we Francji oraz w innych krajach, zintegrował doświadczenia omnichannel.
Fruugo jest marketplace’em z siedzibą w Wielkiej Brytanii w 32 krajach. Sprzedawcy mogą zarejestrować się raz, aby prowadzić sprzedaż w tych krajach. Strona obsługuje 21 walut i 17 języków.
Game ma siedzibę w Wielkiej Brytanii i koncentruje się na sprzedaży gier, zabawek i produktów medialnych. W ciągu ostatnich kilku lat strona znacznie się rozrosła. Co miesiąc realizuje tysiące zamówień.
Okazii to 18-letni rumuński marketplace. Codziennie sprzedaje ponad 3 tys. produktów i co miesiąc odwiedza ją około 3 mln osób.
OnBuy jest marketplace’em z siedzibą w Wielkiej Brytanii, który przyciąga kupujących, oferując im przystępne ceny. Niskie opłaty pobierane są od sprzedawców.
Otto jest popularnym niemieckim marketplace’em. Został uruchomiony w 1995 roku. Prawie połowa mieszkańców Niemiec robiła zakupy na tej stronie.
PriceMinister jest francuskim marketplace’em należącym do Rakuten. Jest to podobno piąty najczęściej odwiedzany serwis eCommerce we Francji. Jego program dla sprzedawców umożliwia łatwą konfigurację bez umów długoterminowych.
Real.de to niemiecki marketplace, który sprzedaje miliony produktów w kategoriach, takich jak: elektronika, zabawki, artykuły gospodarstwa domowego, ogrodnicze, moda i meble. Sprzedawcy mogą dystrybuować produkty na Real.de lub alternatywnie, wysyłać kupujących do własnych witryn.
Tesco jest marketplace’em brytyjskiego giganta spożywczego Tesco. Firma wprowadziła model marketplace kilka lat temu. Odniosła wielki sukces. Tesco uważnie sprawdza wszystkich kupców.
Zalando to marketplace niemiecki, który rozszerzył się na wiele krajów w Europie. Początkowo próbował powielać Zappos (amerykański portal obuwniczy), ale od tego czasu rozwinął się w jeden z największych portali eCommerce w Europie. Ma ponad 22 mln klientów i sprzedaje ponad 250 tys. produktów reprezentujących 2 tys. marek handlowych.

Bezpłatny audyt prawny

Dziękujemy, Twoje zgłoszenie zostało wysłane