Historie naszych klientów, to doświadczenia wspólnych, dobrych i trudnych chwil.  

Trudnych, bo myślenie procesowe nie jest powszechną praktyką, a procesy, które analizujemy są niejednorodne i nieoczywiste – zawsze!

Dobrych, bo szukamy rozwiązań każdej sytuacji!

Sytuacja początkowa

Firma posiadała sklep internetowy działający na polskim rynku w technologii magento oraz sieć sklepów stacjonarnych. Miała magazyny w trzech lokalizacjach Polski. Produkty w nich przechowywane były zasobami współdzielonymi między firmą matką, firmą córką i jej sklepami. Obecne w grupie technologie to: sklep internetowy magento, system operatora z magazynu zewnętrznego oraz system do zarządzania sprzedażą SAGE.

Podjęte działania

Na potrzeby prowadzenia sprzedaży na niemieckim rynku został stworzony sklep internetowy w wersji niemieckiej. Klient zaplanował uruchomienie procesu sprzedaży, poprzez wyodrębnienie jednego magazynu blisko zachodniej granicy (łatwiejsza obsługa niemieckiego rynku). A dla spółki powiązanej z nim uruchomione zostały konta na eBayu i Amazonie w celu rozpoczęcia sprzedaży online również poprzez marketplacey.

Nasze działania polegały na:

  1. przygotowaniu opisów produktów w wersji angielskiej i niemieckiej,
  2. założeniu i konfiguracji kont eBay i Amazon
  3. przeprowadzeniu audytu prawnego sklepu internetowego dedykowanego dla rynku niemieckiego,
  4. wsparciu przy uruchomieniu aukcji internetowych.

Żadna z wymienionych rekomendacji nie została wprowadzona.

  • codzienna aktualizacja stanów,
  • synchronizacja stanów magazynowych,
  • przygotowanie aukcji całorocznej (stałej ekspozycji),
  • wprowadzenie systemu do obsługi sprzedaży międzynarodowej online,
  • zastąpienie obecnego systemu rozwiązaniem rosnącym organicznie wraz z rozwojem sprzedaży, dedykowanym do sprzedaży międzynarodowej, obsługującym złożoność procesów sprzedaży międzynarodowej i jej wielokanałowości (eBay, Amazon, sklep internetowy, różni kurierzy, magazyny w różnych miejscach).

Rezultat

  • stany magazynowe nie były zsynchronizowane, nie były też systematycznie aktualizowane (aktualizacja odbywała się w oparciu o komunikację),
  • podjęta została próba zarządzania stanami w oparciu o zasoby magazynowe w Polsce i Niemczech,
  • komunikacja dotycząca podjętych działań polegała na kontaktach mailowo – telefonicznych w oparciu o współdzielony plik Excel ze stanami magazynowymi.

Użyte narzędzia i technologie

Masz podobny problem?

Wiemy, że każdy biznes jest inny i nie ma jednej skutecznej metody, która zagwarantuje sukces rynkowy. Ale jesteśmy przekonani, że dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu możemy Ci pomóc w jego osiągnięciu.

Bezpłatny audyt prawny

Dziękujemy, Twoje zgłoszenie zostało wysłane